telegram

جهت اتصال به کانال تلگرام مرکز کاریابی سازندگی استان قم و اطلاع لحظه ای از منتخب فرصت های شغلی روی آرم کاریابی(آرم فوق) کلیک نمایید.

جستجو در سایت


مشترک شوید

feed-image RSS
من میخواهم یک کارآفرین شوم, از کجا شروع کنم؟ (سیر تا پیاز تبدیل شدن به یک کارآفرین میلیونر)
من میخواهم یک کارآفرین شوم, از کجا شروع کنم؟
(سیر تا پیاز تبدیل شدن به یک کارآفرین میلیونر)

یک باور عمومی وجود دارد که افراد موفق و ثروتمند کارآفرینند و برای اینکه ما هم موفق و ثروتمند شویم باید کارآفرین شویم, آیا این باور درست است؟ قطعا بله !

چرا باید کارآفرین شویم تا ثروتمند شویم؟
شما برای اینکه پول کسب کنید باید به هر حال کاری داشته باشید. رابرت کیوساکی با انتشار کتاب پدر پولدار پدر بی پول به طور کلی انواع کسب درآمد را به 4 قسمت تقسیم کرد : خوداشتغالی (مانند راننده تاکسی) / کارمند / کسب وکار / سرمایه گذاری

شما باید از فاز خوداشتغالی یا کارمندی شروع کنید به فاز کسب و کار برسید و سپس به سرمایه گذاری. این الگوی ثروت است ! ,خب اگر اینقدر راحت است چرا همه اینکار را انجام نمیدهند؟ چون کارآفرینی سخت است ! شما چند سال از زندگیتان را طوری کار میکنید که دیگران حاضر نیستند کار کنند و بقیه عمرتان را طوری زندگی میکنید که دیگران هرگز نمیتوانند زندگی کنند.

یعنی فقط کافیه کارآفرین بشم و بعد تمام؟
خیر !
کارآفرینی یک رویداد نیست. بلکه یک روند است. شما به اصطلاح کارآفرین بودن شغل خود را تبدیل به تفریح خود میکنید و با اینکار هرروز با روحیه شروع به کار میکنید, طوری که اگر به پول هم نیاز نداشته باشید باز حاضرید به سر کار بروید, مانند خیلی از کارآفرینان بزرگی که میشناسیم بعد از بازنشستگی هنوز مشغول کار هستند.

من هم میتونم کارآفرین بشم؟
آیا شما جوان, فقیر, بدون سابقه کار یا اصلا از شغل فعلیتان ناراضی هستید؟ همین عالیه ! شما میتوانید کارآفرین شوید. شما میتوانید آنقدر کار کنید و پول درآورید تا خسته بشید ! (که نخواهید شد…)

آیا شما میانسال, پیر, یا اصلا یه ذره پول پس انداز دارید؟ یا سابقه کار قبلی دارید؟ خب این هم عالیه, شما هم میتوانید کارآفرین شوید؛ اما کار شما کمی سخت تر خواهد بود (نه زیاد سخت) کار شما همانند راه رفتن از سربالایی با شیب بیشتر خواهد بود.

مهمترین چیزی که یک کارآفرین را از افراد عادی متمایز میکنه, انرژی و پافشاری اوست. سخت نیست مشتاق موفقیت باشید ,یاد گرفتنی است. شما باید راه آنرا یاد بگیرید. خب بس است توضیحات شروع کنیم

خب ,منم میخوام کارآفرین بشم, از کجا باید شروع کنم؟
در قدم اول تبریک میگم به شما.
در فدم دوم باید شما اصولی که در این مطلب گفته میشود را یاد بگیرید
در قدم سوم ,باید شروع کنید.

شروع کنیم :
شما برای کارآفرین شدن به هیچکدام از موارد زیر نیاز ندارید :

سابقه کار
پول
حامی
محیط خوب
شریک
یک مغز متفکر
ایده

تنها چیزی که برای کارآفرینی نیاز دارید؛ ساختن یک سیستم است که برایتان پول بسازد. شما باید یک ماشین پولسازی بسازید که نام آنرا کسب و کار میگذارند, برای مثال ماشین پول سازی شرکت مک دونالد به صورت زیر است :
http://12ceo.ir/wp-content/uploads/2014/05/pic11.jpg
 
داشتن انديشه مثبت راهي به‌سوي موفقيت در كسب وكار

برای پیوستن به رویاهای ذهنی، از همه مهم‌تر، رسیدن به رویای موفقیت، باید اندیشه‌ای مثبت و موفق داشته باشید. رویای ذهنی خویش را با باورهای خود پیوند دهید و آن‌ها را در محیطی حقیقی به اجرا گذارید. همیشه بزرگ بیندیشید تا اهدافی بزرگ داشته باشید زیرا درپس هر داستان موفق، اندیشه‌ای برتر و رویایی بزرگ نهفته است. باید رویایی بزرگ و متفاوت داشته باشید تا مبدل به انسانی بزرگ و کارآفرین شوید.

اما برای دستیابی به این هدف باید تلاش کنید تا رویایتان به حقیقت مبدل شود. درحقیقت با پیروی از اصل باورها و تلاشی مضاعف، باید در ذهن خویش این باور را به حقیقت مبدل سازید، تا درعالم واقعیت، بازتاب آن‌را حس کنید و درعمل آن‌را اجراکنید. با خود بیندیشید که چگونه و از چه راهی می‌خواهید مهارت و استعدادتان را به کار گیرید؟ بنابراین نخستین گام در این حرفه بازآفرینی موفقیت ذهنی و سپس اجرای آن است. به یاد داشته باشید، هرآنچه می‌اندیشید و تصور می‌کنید، همان‌گونه اجرا خواهد شد.
خلاقيت
افكار ابزارهاي موفقيتند، هنگامي افكارمتعالي مي‌شوند، كه با اهداف قطعي تركيب شوند. با افزايش تغييرو تحول همه جانبه و جهاني، سازمان‌ها براي حفظ خود درمحيط رقابت جهاني، بايد راه‌هاي نويني را بيابند. خلاقيت به معناي پديد آوردن فكري نو، امروز مورد توجه كليه سازمان‌ها و مديران قرار گرفته است. نوآوري به معناي استفاده از افكار نو و تبديل آن به محصول، خدمت يا شيوه‌اي نو براي انجام دادن كارها است. فشار روزافزون رقابت، بازارهاي جهاني شده، گام‌هاي شتابان پيشرفت فناوري، دگرگوني سريع ارزش‌هاي مصرف‌كنندگان و روش‌هاي زندگي بيش از ساير عوامل برسازمان تاثير دارند. خلاقيت موجب توانمند كردن سازمان براي پاسخگويي به محيط است. فرآيند خلاقيت داراي چهار مرحله آمادگي، نهفتگي، اشراق و اثبات است. كه هر يك به نوبه خود تاثيرات بسيار شگرفي در روند پيشبرد اهداف تجاري اجرا مي‌كنند.
آمادگي، فرآيند فعاليتي است كه بايد با مطالعه، جست‌وجو و بررسي نظريات ديگران همراه باشد. در فرآيند نهفتگي ذهن ناخودآگاه شروع به فعاليت مي‌كند. در مرحله اشراق افكار و بازتاب‌هاي تجاري ناگهان تجلي مي‌يابند. آخرين مرحله اثبات است، جايگاهي كه حاصل تجربيات به اجرا گذاشته مي‌شوند.
خلاقیت و پویایی لازمه حرکت و استمرار در روند تجارت است. از فنون و شیوه‌های نوین در محصولاتتان بهره جویید، به تغییرات و برنامه‌ریزی‌های جدید بیندیشید و راهکارهای مختلف را برای تولید محصولی بهتر با کیفیت مناسب‌تر امتحان کنید. از تغییرات تحت عنوان سکوی پرش برای افزایش شایستگی‌ها، شهرت و بهره‌وری در حرفه‌تان استفاده کنید. مطالعات خود را افزایش دهید، به کلاس‌های آموزشی بروید و تا حد امکان فنون جدید را در محصولاتتان به کار ببرید. اما لازمه خلاقیت، میزان علاقه‌مندی، استعداد و مهارت درحرفه مورد نظر است.
بی‌شک مخاطبان نیز همسو با امواج جدید فناوري‌های مدرن درعرصه علم و صنعت از طرح‌های جدید استقبال خواهند کرد.
اهميت شرايط محيط در تصميم‌گيري‌هاي شغلي
مديران و كارآفرينان براي تصميم‌گيري به اطلاعات جامع و كامل نياز دارند و به نسبت ميزان و دقت اطلاعات و داده‌ها، درجه اطمينان آنان به نتيجه تصميم‌گيري‌ها نوسان مي‌يابد. از آنجايي كه تصميم‌گيري‌ها به نوعي پيش‌بيني تلقي مي‌شود، بايد هميشه از قانون احتمالات كمك گرفت. شرايط متغير به گونه‌هاي مختلفي ظهور مي‌يابند. نوآوري‌هاي جديد، ورود رقيبان تازه به بازارهاي تجاري، ازدياد جمعيت، قوانين جديد، تغيير سليقه مشتريان، آشوب‌هاي سياسي، نوسانات اقتصادي و در نهايت تغييرات جوي، ازجمله عواملي هستند كه بر اهداف و تصميم‌گيري‌ها، تاثير مستقيم مي‌گذارند. از آن‌جايي‌كه اين عوامل به طور مستمرتغييرپذيرند، مديران براي شناخت و تعيين اين عوامل فشار زيادي را تحمل مي‌كنند. اين عوامل بر تصميم‌هاي مديران اثر مي‌گذارند و اغلب غيرقابل پيش‌بيني هستند.
موانع موفقيت
موانع موفقيت، بازدارنده‌هاي ذهني و عيني هستند كه به دلايل مختلف سدي در برابر اهداف ايجاد مي‌كنند. يكي از اين عوامل ترس از شكست است. از آن‌جايي‌كه هنجارهاي جامعه به‌گونه‌اي است كه دربرابر موفقيت‌ها، پاداش و در برابر شكست‌ها، افراد را توبيخ مي‌كنند، اغلب كارمندان عليرغم داشتن ايده‌ها و طرح‌هاي برنامه‌ريزي شده، تنها به دليل حمايت نشدن از جانب كارفرمايان از اجراي افكار خويش بازمي‌مانند. بنابراين تنها به دنبال طرح‌هايي مي‌روند كه احتمال موفقيت آن‌ها تضمين شده باشد. اين امر مانع بزرگي در راه توسعه خلاقيت است. زيرا لازمه خلاقيت مخاطره كردن و آزمون و خطا است. فرد خلاق شكست را نخستين گام و ضرورت موفقيت و آغاز ابداعات نوين را پيروي از چنين اصولي مي‌داند و همواره در هر تجربه شكست، به موفقيت بعدي مي‌انديشد.
قوانين
ضرورت اجراي قوانين و عدم انعطاف آن‌ها بسياري مواقع مانع رشد افراد در محيط‌هاي كاري مي‌شود. قوانين آموزشي بدون توجه به تفاوت‌هاي فردي براي تمام كارمندان اجرا مي‌شود. مقررات سازماني دراغلب موارد شرايطي ايجاد مي‌‌كند كه زمينه‌هاي بروز خلاقيت در محيط‌هاي كاري را از ميان مي‌برد.
آداب و رسوم
هرجامعه‌اي هنجارها و سنت‌هاي خاص خود را دارد. رفتارهاي اجتماعي بعضي مواقع مانع تبلور افكار متعالي مي‌شوند، زيرا افراد بايد طبق قوانين و الگوهاي خاص همان جامعه و با تاثيرپذيري از همان سنت‌ها رفتار نمايند.
چنين جوامعي اجازه ظهور افكار جديد را به افراد خلاق نمي‌دهند زيرا مسئولان پذيراي حركت‌هاي نو نيستند و اصولا چنين اقداماتي خلاف عرف اجتماع است. درنتيجه كارمندان ساعي، عليرغم افكاري متعالي طرد مي‌شوند.
شغل
بسياري مواقع شغل افراد مانع بزرگي در جهت رشد خلاقيت آن‌ها است. وقتي افراد كاري را انجام مي‌دهند كه علاقه‌اي به آن ندارند، يا شرايط كاري به‌گونه‌اي است كه رضايت‌مندي كاركنان را از بين مي‌برد. طبيعي است كه افراد در چنين محيط‌هايي نمي‌‌توانند خلاقيت‌ها و اهداف خود را عملي كنند و متفاوت ظاهرشوند.
ارتباط
ارتباطات كليد و مسير اصلي هر سازمان و شركتي است. كارآمدترين مديران كساني هستند كه ارتباطات را درك مي‌كنند و آن را در محيط سازماني خود به كار مي‌برند. وظايف مديريتي براساس اصل ارتباطات اجرا مي‌شود. ريشه اغلب مشكلات را مي‌توان در ضعف ارتباطات موثر مديران با كاركنان و به بيان ديگر ناهماهنگي و تفسيرهاي غلط عنوان كرد.
رقابت
رقابت به معناي تلاش مضاعف در رسيدن به اهداف و برنامه‌هايي است كه در يك محدوده زماني با ديگران به اجرا گذاشته مي‌شود. هرچقدر در تصميم‌گيري‌ها، اهداف و علايق خود مصمم‌تر باشيد، سريع‌تر به مقصود خواهيد رسيد. معمولا در رقابت‌هاي تجاري، براساس نوع كالاها، كيفيت و هزينه آن‌ها رقابت مي‌كنند. مخاطبان نيز براساس معيارهاي خويش ميان كالاها بهترين و متفاوت‌ترين را انتخاب مي‌كنند. مخاطب مانند داوري عادل تمام جوانب محصول را در خريد مورد ارزيابي قرار مي‌دهد و در پايان با خريدش، مرغوبيت كالا را تاييد مي‌كند. بي‌شك رقابت فرآيندي بسيار حساس و خطرپذير است. در اين مرحله با مديران و تاجراني برخورد مي‌كنيد كه از همه نظر به قوانين و عرف بازارهاي تجاري اشراف دارند و سال‌ها با پيروي از اصولي منظم و معياري شناخته شده، مخاطبان را به سوي خويش جذب مي‌كنند. بنابراين بايد بسيار آگاه باشيد و با برنامه پيش برويد. كوچك‌ترين اشتباه در اين مقطع موجب شكست و افزايش اعتبار رقيبان خواهد شد.
حرف آخر
موفقيت فرمول خاصي ندارد. تمام تعاريفي كه دركتاب‌هاي مختلف روان‌شناسي عنوان شده‌اند، تنها راهنماي مسير هستند. اما سكان‌دار و راهبر اين راه طولاني تنها خود شما هستيد. موفقيت در تجربه‌ها و آزمون‌هاي دشوار به دست مي‌آيد. موفقيت را در آزمون و خطاي تجربه‌ها و راهكارهاي قديم و جديد بايد كشف و اجرا كرد، تا صحت مهارت‌ها و توانايي‌ها سنجيده شود. موفقيت بازتاب افكار متعالي و تجربه‌هاي ديروز شماست، كه در قالبي نو شكل گرفته است.
برای پیوستن به رویاهای ذهنی، از همه مهم‌تر، رسیدن به رویای موفقیت، باید اندیشه‌ای مثبت و موفق داشته باشید. رویای ذهنی خویش را با باورهای خود پیوند دهید و آن‌ها را در محیطی حقیقی به اجرا گذارید. همیشه بزرگ بیندیشید تا اهدافی بزرگ داشته باشید زیرا درپس هر داستان موفق، اندیشه‌ای برتر و رویایی بزرگ نهفته است. باید رویایی بزرگ و متفاوت داشته باشید تا مبدل به انسانی بزرگ و کارآفرین شوید.
ادامه مطلب...
 
آشنایی با راهکارهای موفقیت در کارآفرینی

آشنایی با راهکارهای موفقیت در کارآفرینی

کارآفرینان افرادی خلاق و متفاوت هستند که با بکارگیری از ابزارهای موجود ، پرورش باورها و اجرایی صحیح بسیاری از ناممکن ها را ممکن و عملی می سازند . اما نکته قابل توجه در این فرایند ، اعتماد به نفس ، انعطاف پذیری ، قدرت خلاقیت ، استفاده بهینه از زمان و مدیریتی کارآمد است که در اغلب افراد کارآفرین به چشم می‌خورد . یکی از ویژگیهای دیگر کارآفرینان ، حس استقلال طلبی و تنوع است . آن‌ها مایلند که خودشان اداره امور را دردست گیرند و آزادی عمل داشته باشند .
ادامه مطلب...
 
کارآفرینی، طلایی ترین راه برای نیل به اهداف

کارآفرینی، طلایی ترین راه برای نیل به اهداف

امروزه کارآفرینی یکی از راهبردهای مهم و نوین توسعه در همه کشورها شناخته می شود و به عنوان سرلوحه عمل و فعالیت همه دولت ها باید قرار بگیرد تا در مسیر توسعه بتوانند با ظرفیت های فراوانی که این رویکرد برای کشورها ایجاد می کند، به اهداف متعالی خود برسند.

در کشور ما هم طی دو دهه اخیر مفهوم کارآفرینی جای خود را باز کرده و به سرعت رو به رشد است. وزارت کار هم به عنوان یکی از بانیان و متولیان اصلی این امر مهم، موضوع کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داده است و بحث فرهنگ سازی و آموزش و ایجاد فضای مناسب کارآفرینانه را در برنامه های خود دارد و تلاش می کنیم تا با گسترش این مفهوم در بین همه مسئولان کشور و همه آحاد جامعه از ظرفیت های عظیمی که می تواند این کار در سرعت بخشیدن و تسهیل مسیر برای اهداف توسعه ای مدنظر ایجاد کند، استفاده کنیم.

کارآفرینی به عنوان یکی از اقداماتی که از قضا مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری هم در سال جاری و همین طور در سنوات گذشته بوده، هست و ما هم داریم تلاش می کنیم که این کار را به نحو درست و شایسته دنبال کنیم.

کارآفرینی برخلاف تصور رایج که گمان می شود کسانی که در یک نقطه ای کسب و کاری را راه می اندازند و عده ای را مشغول به کار می کنند، هستند، نیست. کارآفرینی یک مفهوم بسیار گسترده و عمیق تری است که در واقع به معنای شناسایی و خلق فرصت ها و به کار بستن خلاقیت، ابتکار و شناسایی راه های میان بر برای رسیدن به اهداف و مطلوبات برای ایجاد توسعه است.

طبعا کارآفرینان کسانی هستند که از درجه شجاعت و ریسک پذیری بالایی برخوردار هستند و روحیه خلاقانه و مبتکرانه ای دارند. این افراد، افراد شایسته حمایتی هستند که ما باید با ایجاد یک محیط کارآفرینانه تلاش کنیم زمینه رشد، پرورش و شکوفایی استعداد آن ها فراهم شود. برای تحقق چنین امری باید ابزارهای گوناگونی را به کار گرفت. از جمله این ها، تامین مالی، سیاست گذاری مناسب و برنامه ریزی عملیاتی برای رشد و شکوفایی کارآفرینان است.

اینکه ما بتوانیم یک ارزشی را خلق و یک تحولی را ایجاد کنیم، این در واقع معنای حقیقی کارآفرینی است. در این خصوص کارهای فراوانی صورت گرفته اما ما هنوز در ابتدای کار هستیم. چون کارآفرینی یک مفهوم جدید و نوپدید در عالم است که در کشور ما هم سابقه آن به کمتر از 20 سال می رسد اما امروزه همه اندیشمندان به این رسیده اند که مهم ترین، کلیدی ترین، بهترین و طلایی ترین راه برای نیل به مطلوبات و اهداف توسعه، کارآفرینی است.
بنابراین هم دولت ما و هم مردم ما باید کارآفرین باشند. کارآفرینی باید در همه مسئولان و مردم بسط پیدا کند و این می تواند به عنوان یک ظرفیتی بی بدیلی در کشور ما و در اختیار ملت ما قرار بگیرد که می تواند ما را به اهداف و آرمان های خود نائل کند.

کارآفرینی فقط در حوزه اقتصاد مطرح نیست، در سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی و حتی در مسائل سیاسی و امنیتی هم روحیه کارآفرینی می تواند به عنوان همان راهبرد نوین و طلایی مطرح باشد. امروزه اندیشمندان معتقدند که کارآفرینی مفهومی است که اگر در جوامع رواج پیدا کند، منجر به انقلابی به مراتب عمیق تر از حتی انقلاب صنعتی خواهد شد. بنابراین لازم است که به این موضوع به صورت جدی، معقول و کارشناسی بنگریم و همه زمینه ها و ابعاد لازم را برای پرورش این مفهوم تدارک ببینیم و آن را در بین همه آحاد جامعه رسوخ و تعمیم بدهیم.
 
کارآفرينان، هنرمندان دنياي کسب و کار

کارآفرينان، هنرمندان دنياي کسب و کار


کارآفرينان بسياري داراي سوابق هنري هستند و از روش هاي هنري در کسب و کارشان بهره  مي برند. دانشگاه ها به طور مجزا به آموزش روش هاي هنري و روش هاي کسب و کار در واحدهاي مختلف خود مي پردازند و به ندرت چنين اقداماتي را به شکل ميان رشته اي با هم ترکيب مي کنند. مضامين و مفاهيم را به شکلي ميان رشته اي با هم ترکيب مي کنند.

ادامه مطلب...
 
کارآفرینی و سابقه آن در دنیا

کارآفرینی و سابقه آن در دنیا

در دنیای درحال تحول امروز، كامیابی از آن جوامع و سازمانهایی است كه بین منابع كمیاب و قابلیت های مدیریتی و كارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معنی داری برقرار سازد. به عبارتی دیگر جامعه و سازمانی می‌تواند در مسیر توسعه، حركت روبه جلو و با شتابی داشته باشد كه با ایجاد بسترهای لازم منابع انسانی
ادامه مطلب...
 
دوازده اشتباه مهلك كارآفرينان

دوازده اشتباه مهلك كارآفرينان

راه آغاز كسب و كار تداوم كارآفريني لزوما دشوار نيست اما از آن جا كه بسياري از افراد قبل از وارد شدن اين عرصه به نكات مهم و اساسي توجهي ندارند، پس از آغاز فعاليت خود را در مسيري دشوار مي يابند. در مقاله حاضر به مهم ترين اشتباهات كارآفرين ها اشاره مي شود. اين گروه از افراد بايد طوري به نكات ذكر شده در اين مقاله توجه كنند كه گويي زندگي حرفه اي شان به اين توجه و اجتناب از اشتباهات بستگي دارد.
ادامه مطلب...
 


sabtenam-motakhasesin

sabtenam-karjoo

منوی اصلی

 

 

 

 

 

نشانی : قم/تقاطع عمار یاسر و آذر به سمت بازار جنب بانک تجارت مرکز/ ساختمان کاریابی سازندگی
تلفن : 37724222-025
Email : info@karyabisazandegi.ir
کليه حقوق اين پايگاه متعلق به karyabisazandegi.ir مي باشد.