telegram

جهت اتصال به کانال تلگرام مرکز کاریابی سازندگی استان قم و اطلاع لحظه ای از منتخب فرصت های شغلی روی آرم کاریابی(آرم فوق) کلیک نمایید.

جستجو در سایت


مشترک شوید

feed-image RSS
چگونه يك رزومه جالب توجه بنويسيد

رزومه چيست؟

رزومه مشخصات و سوابق حرفه اي شماست. هدف رزومه اين است كه كارفرما با مطالعه آن (سوابق شغلي داوطلبان استخدام) متوجه شود آنها از چه مهارتهايي برخوردار هستند، چه تجربياتي دارند، چه نوع كارهايي را انجام داده اند و از نظر علمي و عملي در چه سطحي هستند. البته يك كارفرماي دقيق مي تواند اطلاعات بيشتري را در مورد رفتارهاي كاري شما درك كند. بنابراين رزومه مهمترين وسيلۀ كاريابي شماست و هر چه آن را بهتر و حرفه اي تر تهيه كنيد امكان دست يافتن به شغل دلخواهتان بيشتر ميشود.re

معرفي بخشهاي رزومه

 

يك رزومه از چندين بخش مختلف تشكيل مي شود.

 

بخش اول اختصاص به معرفي و بيان مشخصات داوطلب دارد. مواردي مثل مشخصات شناسنامه اي، نام و نام خانوادگي، تاريخ تولد يا سن، تلفن و آدرس جزء ضروريات اين بخش هستند.

 

1- بخش دوم شامل تحصيلات شماست. در اين بخش مدارك تحصيلي و تحصيلات تكميلي را عنوان مي كنيد. هدف از اين اطلاعات اين است كه كارفرما مطلع شود تا چه مقطعي و در چه رشته اي تحصيل كرده ايد. تحصيلات تكميلي، دوره هاي مختلف، سمينارهاي مرتبط را هم بايد در همين بخش ذكر كنيد تا كارفرما بتواند بنيه و سطح علمي شما را برآورد كند. از پشت سر هم چيدن تعداد زيادي مدارك مرتبط و غير مرتبط خودداري كنيد. واضح است كه اگر كسي مدرك كارشناسي داشته باشد ديپلم هم دارد. همچنين لازم نيست تمام كلاس­هايي را كه رفته­ايد ذكر كنيد. بعضي افراد روي اين بخش تاكيد بسيار دارند و آن را با حداكثر جزييات مي­نويسند. اما براي كارفرمايان آنچه مهم است اين است كه شما عملاً چه مي­توانيد بكنيد و تجربه عملي شما چقدر است .اگر لازم باشد مي توانيد مدارك مختلف را در ضميمه رزومه بياوريد.

 

ميزان آشنايي خود با زبانهاي خارجي را هم ذكر كنيد. با چه زبانهايي آشنا هستيد و تا چه حد؟ مثلاٌ آيا توانايي شما محدود به خواندن متون فني يا تخصصي مربوط به شغلتان است يا تسلط به مكالمه و درك مطلب هم داريد؟ آيا مي توانيد يك قرارداد را به زبان مورد نظر تنظيم كنيد؟ يا يك مذاكره تجاري را انجام دهيد؟ چنانچه در كشوري كه به آن زبان صحبت مي­كنند اقامت داشته ايد مدت آن را هم ذكر كنيد.

 

چنانچه اطلاعاتي كه در مورد آشنايي با زبانهاي خارجي مي دهيد زياد باشند مي توانيد آنها را تحت يك عنوان يا بخش جداگانه (مثلاٌ آشنايي با زبانهاي خارجي) قيد كنيد.

 

بخش بعدي وضعيت نظام وظيفه است كه مشخص كردن آن براي آقايان ضروري است. اطلاعات اين بخش مختصر است و شامل سال پايان خدمت يا نوع معافيت (كفالت، پزشكي،...) است. تجارب حرفه اي مهمترين بخش از رزومه است.آنچه براي كارفرما مهم است اين است كه افرادي را انتخاب كند كه از پس كار بر­مي­آيند و مي توانند براي مجموعه تحت مديريت او مفيد واقع شوند. بنابراين بسيار مهم است تجربيات برجسته خود را بصورت خلاصه و به صورتي بيان كنيد كه كارفرما مايل باشد با شما ملاقات و مصاحبه كند.

 

چگونه بايد اين بخش مهم را تدوين كنيم كه اثربخش باشد؟

 

يكي از مهمترين نكات نوشتن رزومه بخصوص بخش تجربيات حرفه اي اين است كه مطالب را با ذكر مثال ها و نمونه ها بصورت مشخص با اعداد و ارقام قابل بررسي بنويسيم. مثلاٌ چنانچه شما مدير يك پروژه بزرگ بوديد و توانسته ايد اين پروژه را با سرعت و كيفيت بالا با حداقل هزينه انجام دهيد، در بخش تجارب حرفه اي ننويسيد مديريت پروژه .... كه يكي از بزرگترين پروژه هاي ... است و انجام آن با حداقل هزينه و حداكثر كيفيت و سرعت. در عوض با آوردن اطلاعات دقيق درك درستي از كاري كه كرده ايد به خواننده رزومه بدهيد. مثلاٌ مديريت پروژه .... براي انجام اين پروژهx ريال هزينه و y روز زمان برآورد شده بود كه توانستم پروژه را با 5% هزينه كمتر و z روز زودتر از موعد، بدون اشكال و با كيفيت مورد نظر تحول دهم.

 

روشهاي ذكر تجارب حرفه اي

 

براي ذكر تجارب حرفه اي چندين روش وجود دارد:

 

1-به ترتيب زماني از زمان شروع به كار تا بحال: در اين روش شركتها و سازمانهايي را كه در آنها كار كرده ايد به ترتيب تاريخ از ابتدا تا بحال ذكر كنيد. لازم است علاوه بر نام شركت، مدت اشتغال به كار و پست با مسئوليتي را كه بعهده داشته ايد بيان كنيد.

 

2-به ترتيب زماني از زمان حال به گذشته: مثل مورد بالاست اما ذكر تجارب از زمان حال شروع و به گذشته ختم مي شود.

 

3- روش تجارب مرتبط : در اين روش تجارب مختلف يا شغل هايي را كه داشته ايد در رزومه ذكر كرده و براي هريك توضيحاتي ارائه دهيد. حسن اين روش اين است كه ميتوانيد يك تجربه ناموفق يا مشاغلي را كه با درخواست فعلي شما همخواني و ارتباط ندارند را حذف كنيد. همانطور كه گفتيم سعي كنيد با ارائه آمار، اعداد، ارقام و مداركي كه ضميمۀ رزومۀ خود مي كنيد به كارفرما نشان دهيد فردي هستيد با تجربه و علم كافي و مي توانيد كار مورد نظر را با بهترين كيفيت انجام دهيد.

 

اگر تازه كار هستيد يا سوابق شغلي قابل توجه نداريد، باز هم مي توانيد رزومه داشته باشيد. كمي فكر كنيد. حتمأ مهارتها يا تجاربي داريد كه با اينكه شغل شما نبوده اند اما مي توانند قابليت هاي شما را نشان دهند. به عنوان مثال بعهده داشتن سرپرستي يك گروه در حين انجام خدمت نظام وظيفه يا در دوران تحصيل مي تواند نشاندهنده توانايي مديريت شما باشد يا مثلاٌ اگر گرافيست هستيد مي توانيد چند نمونه پوستر و آگهي و كارت ويزيت طراحي كنيد و آنها را روي CD كپي كرده يا پرينت رنگي با كيفيت خوب بگيريد و بعنوان نمونه كار ضميمه رزومه كنيد.

 

چند نكته:

 

1-ظاهر رزومه بايد تميز و مرتب باشد. از كاغذ خوب استفاده كنيد. رزومه را تايپ كرده و پرينت كنيد يا از فتوكپي هاي با كيفيت استفاده كنيد.

 

2-از دادن توضيحات مفصل بپرهيزيد- رزومه بايد مختصر و مفيد باشد. اگر لازم است مدارك يا مستنداتي ارائه دهيد آنها را به رزومه پيوست كنيد.

 

3-هدف شما از نوشتن رزومه اين است كه كارفرما مايل باشد با شما مصاحبه كند. در مصاحبه است كه بايد او را قانع كنيد شما فرد مناسبي براي تصدي شغل مورد نظر هستيد. پس براي ارائه يك رزومۀ تميز و مرتب و مفيد تلاش كنيد و به اندازه كافي وقت صرف كنيد.

 

4-واقع بين باشيد. نه از خودتان تعريف كنيد و نه شكسته نفسي كنيد. آنچه را كه قادر به انجام آن هستيد بيان كنيد نه بيشتر و نه كمتر.

 

5- سعي كنيد خود را بجاي كارفرما بگذاريد، اگر شما مي خواستيد كسي را استخدام كنيد به چه نكاتي توجه مي كرديد؟

 

6-سعي كنيد با مطالعه و تحقيق روشهاي عملي يافتن شغل، تكنيك­هاي رزومه نويسي، مصاحبه هاي استخدامي و غيره را بياموزيد. با اينكار يك قدم از رقباي خود كه بدون مطالعه و آمادگي در جستجوي شغل هستند جلو مي افتيد.

 
10 قاعده برای موفقیت در مصاحبه شغلی

مثبت اندیش باشید. افراد استخدام كننده (كارفرما) تمایل به شنیدن عذر و بهانه ها یا احساسات بد در مورد یك تجربه منفی را ندارند .این قواعد به جویندگان كار كمك خواهد كرد تا استعدادهای پنهان خود را در فرصت‌های استخدامی نشان داده و احتمال موفقیت خود را به حداكثر برسانند :

 

1. در مورد تجارب و مهارت‌هایتان به وضوح و با علاقه صحبت كنید. زبان حرفه ای داشته باشید ، اما از اینكه شخصیت تان بطور كامل برملا و روشن شود، هراسان نباشید. به نشانه بی میلی وقفه‌های كوتاه و مكث نكنید. شما برای هر پاسخ نیاز به چند ثانیه زمان دارید.

 

2. مثبت اندیش باشید. افراد استخدام كننده (كارفرما) تمایل به شنیدن عذر و بهانه ها یا احساسات بد در مورد یك تجربه منفی را ندارند. اگر آنها در مورد رتبه یا نمره پایین، تغییر ناگهانی شغل یا نقص سابقه‌تان جویا شدند، حالت دفاعی به خود نگیرید. در عوض توجه‌تان را به حقایق و واقعیات (خلاصه وار) و آنچه شما از تجربه‌تان یاد گرفتید، متمركز كنید.

 

3. آمادگی ارائه مهارت‌ها و تجاربتان را داشته باشید تا وقتی آنها شرح حالی از شغل‌تان را خواستند، ارائه دهید. موقعیت‌تان را در ذهن كارفرما به‌عنوان فردی با یكسری مهارت‌ها و صفات ویژه، تثبیت كنید. كارفرمایان مسایلی دارند كه نیاز به حل آنها توسط كارمندان با مهارت‌های ویژه دارند. در توصیف مناسب صفاتتان مؤثر عمل كنید.

 

4. قبل از مصاحبه استخدامی اطلاعاتی در مورد شركت یا كار آینده‌تان بدست آورید. اطلاعاتی مهم شامل فعالیت‌هایی كه توسط كارفرما اجرا شده است، ثبات مالی كارفرما چگونه است؟ و چه نوع شغل‌هایی در ارتباط با كارفرما است ؟تحقیق كنید چگونه می توانید به كارفرما در جریان جستجوی شغلی در مورد آن سازمان و توانایی و پتانسیل شما در آن سازمان كمك كنید. بدانید چگونه می توانید به شركت كمك كنید و سؤالهایی را آماده كنید كه از مصاحبه گر در مورد شركت سؤال كنید.

 

5. برای مصاحبه زود حاضر شوید. برنامه ریزی كنید كه 10 تا 15 دقیقه قبل از زمان مقرر، به محل مصاحبه برسید. رسیدن خیلی زود، كارفرما را دست و پاچه می كند و شرایط نامطلوب و ناشیانه ای ایجاد می كند. به همان نسبت دیر رسیدن در ابتدا یك تصور بدی به جای می گذارد. شخصاً در مورد زمان و ترتیب مصاحبه سؤال كنید.

 

6. یك كلاسر (كیف كاغذ) یا دفترچه یادداشت یا لااقل یك دسته كاغذ مرتب شده و تا خورده كه نام كارفرما روی آن نوشته شده باشد، همراه داشته باشید.

 

7. خلاصه اطلاعات و لیستی از سؤالاتی كه برای پرسش نیاز دارید همراه آورید. لیستی از سؤالاتتان را ارائه دهید كه مطمئن شوند شما اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری را جمع آوری كرده اید. نبایستی به خاطر بردن یادداشتها در طی مصاحبه پریشان شوید.

 

8.  آداب معاشرت را رعایت كنید و در گفتگو و محاوره در طی مصاحبه سهمی داشته باشید. خیلی اوقات چگونگی مهارتهای اجتماعی جزء تصمیم گیری آنهاست.

 

9. بعد از مصاحبه، نام و لقب (عنوان) همه مصاحبه كنندگان،سؤالهای باقیمانده و اطلاعاتی كه كسب كردید را بنویسید. اگر شما مرتباً در حال مصاحبه هستید، این فرایند به شما كمك می كند تا مدام به كارفرمایان توجه كنید و بوضوح تفاصیل را تعریف و بیان كنید.

 

10. در آخر، مصاحبه را با گفتن لطف سركار زیاد یا مرحمت سركار زیاد یا سپاسگزارم پایان ببرید. كارفرمایان به حركات و اشارات شما در موقع حرف زدن توجه می كنند كه گواهی برای توجه تان به جزئیات و علاقه تان به این شغل است....

 
مهارت رزومه‌نویسی در مشاغل خاص

رزومه کاری

رزومه‌ هر فرد، مدرکی مستند از دانش، تجربه، مهارت و هویت وی است که با دیدگاهی تخصصی و نوشتاری قالب‌مدار برای معرفی تنظیم می‌شود. نحوه ویرایش جملات و قالب هر بخش، محدودیت‌ها و سبک‌های مختلفی دارد. برخی از رزومه‌ها به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند سبک نوشتاری متفاوتی را می‌طلبند. رزومه‌های بخش فنی و مهندسی به دلیل کاربردی بودن، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اولویت پذیرش چنین رزومه‌هایی مبتنی بر قابلیت اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، برآوردهای مالی و تضمین موفقیت، است. برای آشنایی بیشتر با نحوه رزومه‌نویسی در مشاغل فنی، با ما دراین مقاله‌ همراه شوید.

ترفندهای پذیرش در رزومه‌های فنی و مهندسی

طریقه نوشتن رزومه-مهم‌ترین وجه تمایز رزومه‌های فنی و مهندسی، در میزان سوابق تحصیلی و شغلی، عضویت و حضوری فعال در پروژه‌های مختلف است. شرکت در دوره‌های آموزشی و کاربردی، همکاری با طرح‌ها و پروژه‌های زودبازده، اجرایی‌کردن طرح‌های دانشجویی، اخذ گواهی‌نامه‌های آموزشی و مهارتی مرتبط و در نهایت همکاری با چندین پروژه موفق، می‌تواند برگ برنده شما نزد کارفرما باشد. به یاد داشته باشید، آنچه که نزد کارفرما اهمیت ویژه‌ای دارد، تبدیل طرح‌ها و تئوری‌های کارشناسی شده به کالاهای تولیدی، افزایش بازدهی و در نهایت توسعه و اشتغال است.

انتخاب شغل و حضور در بازار کار

راه‌های زیادی برای درک استعدادها و علایق وجود دارد، مشاوره‌های تحصیلی و شغلی، بازنگری مهارت‌ها و ارزیابی‌ از روند فعالیت‌‌ها، شما را در مسیر انتخاب نهایی قرار می‌دهد. هر فرد بر اساس رشته تحصیلی و مهارتی که در دوره‌های مختلف گذرانده، از مسیری مطمئن به بازار کار جذب می‌شود. اما با نگارش رزومه، قطعیت انتخاب‌ها به اثبات می‌رسند. رشته‌های فنی مهندسی، با تنوع فراوان و ویژگی‌های مختلف، بازارهای تجاری را تحت پوشش قرار داده‌اند. این مشاغل خصوصیات خاص خود را دارند، بخشی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

نظم و دقت در اجرای امور، هنر خلق طرح‌های جدید، مهارت اجرایی‌کردن پروژه‌ها، تحلیل و بازبینی مسائل و ارائه راهکارهای اصولی در مواجهه با بحران‌های مختلف و در نهایت قدرت تصمیم گیری و سرعت عمل بالا،

رزومه

رزومه -سبکی برای معرفی آموخته‌ها و مهارت‌ها با نگارشی هدفمند و قالب‌مدار، در هر بخش رزومه، یکی از ویژگی‌ها توصیف می‌شود. در رشته‌های فنی و مهندسی، بیشتر به سوابق و تجربه‌های کاری در مراکز معتبر و میزان مهارت عملی اهمیت داده می‌شود. متن باید کاملاً ساده و به دور از ابهام باشد. به‌یاد داشته باشید، هر شرکتی اصول و قواعد خاص خود را دارد، بنابراین سعی‌کنید تا محتوای رزومه‌تان را بر اساس قالب‌ها و چارچوب‌های همان شرکت تنظیم کنید.

 

معرفی‌نامه

رزومه شرکت-یکی از تاثیرگذارترین روش‌هایی که معمولاً با استقبال کارفرمایان مواجه می‌شود، ارائه معرفی‌‌نامه‌های معتبر از شرکت‌ها و مراکزی است که در آن‌ها مشغول به کار بوده‌اید. با این کار نه‌تنها میزان اعتبار و مهارت خویش را به کارفرمای جدید نشان خواهید داد، بلکه می‌توانید سوابق و طرح‌های خود را نیز پیشنهاد دهید.

 

دیدگاه کارفرما درباره رزومه

شاید باورکردنی نباشد، اما کارفرما فقط 30 ثانیه وقت صرف می‌کند تا رزومه شما را مطالعه کند. ارزیابی اطلاعات اصلی رزومه، مهم‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهد و هر کارفرما بر اساس چارچوب‌های خاص خود روی آن اعمال نظر می‌کند. رزومه‌ای که برای تکمیل و تنظیم آن متحمل صرف وقت، پیروی از اصول قالب‌مدار ویرایشی و ارزیابی مدارک و گواهی‌نامه‌های مهارت‌آموزی شده‌اید، فقط طی ثانیه‌ای بر محتوا و قالب نگارشی آن ارزش‌یابی می‌شود.

 

قالب رزومه

اگرچه هر فردی رزومه و محتوای خاص خود را دارد ولی در نهایت باید از قالبی اصولی و متداول پیروی کند. این اصول عبارتند از: مشخصات فردی، سوابق شغل و تحصیلی، تجربه‌ها، مهارت‌ها، موفقیت‌ها، افتخارات، رتبه‌ها، آثار و مقالات چاپ شده و وضعیت استخدام .

1- از کاغذ A4 بدون حاشیه استفاده کنید.

2- فونت رزومه باید همانند نامه‌های اداری و با فرمت بین 10 تا 12 باشد.

3-از برجسته‌سازی بی‌مورد خودداری کنید.

4- سعی کنید رزومه حداکثر در یک و یا نهایتاً در سه صفحه تنظیم شود.

5-غلط‌های املایی نهایت بی‌توجهی شما را نشان خواهد داد.

6-از یک نوع جوهر و معمولاً مشکی برای تایپ در رزومه استفاده کنید.

7-سعی کنید مطالب براساس عناوین اغلب رزومه‌ها تنظیم شود. ( مثلاً با مشخصات شخصی شروع و با ذکر مهارت‌ها و افتخارات کسب شده در مراکز مختلف به پایان رسد.)

8-مهم‌ترین سوابق خود را در رزومه بنویسید، طوری که کارفرما به خواندن ادامه آن ترغیب شود.

 

اطلاعات بخش مشخصات فردی

این بخش جایگاهی خاص در بالای صفحه رزومه دارد و در نظر اول چشم کارفرما را به خود معطوف می‌کند. ذکر کامل نام و نام خانوادگی، وضعیت تأهل، تاریخ تولد، آدرس منزل، شماره تماس و آدرس پست الکترونیکی از موارد اصلی این قسمت است.

 

سوابق تحصیلی

طریقه نوشتن رزومه-مدارک، دوره‌های مختلف تحصیلی به همراه نام مراکز، عناوین و امتیاز‌های کسب‌ شده در این قسمت به ترتیب سال اخذ آن‌ها باید تنظیم شود. کارفرمایان هنگام انتخاب رزومه‌های رشته‌های فنی و مهندسی، معمولاً پروژه‌ها و طرح‌های دانشگاهی را مورد توجه قرار می‌دهند. اعتبار و کیفیت طرح‌ها و میزان بودجه اجرایی‌شدن آن‌ها، از مهم‌ترین عواملی هستند که نظر کارفرما را برای دعوت به همکاری از چنین طرح‌هایی جلب می‌کند.

طریقه نوشتن رزومه-هرچه میزان مهارت‌ها، دوره‌های آموزشی، عضویت در کارگروه‌های تخصصی و کاربردی و در نهایت، همکاری‌های علمی و عملی شما در هنگام تحصیل در دانشگاه بیشتر باشد و سوابق متنوع‌تری داشته باشید، کارفرما به رزومه توجه بیشتری نشان خواهد داد. بنابراین نحوه فعالیت‌های خود را پررنگ‌تر و جذاب‌تر نشان دهید، این نوع رشته‌ها بر اساس خصوصیات ویژه‌ای که دارند، تنوع دوره‌های آموزشی و کاربردی در آن‌ها ملموس‌تر است. مثلاً یک مهندس کامپیوتر، جایگاه مانور بیشتری نسبت به یک مهندس معدن و یا مکانیک دارد. زیرا هم از طریق دورکاری و هم با حضوری فعال، می‌تواند ابعاد توانایی‌ها و استعدادهای خویش را به نمایش بگذارد. در همین رابطه، مهندس کامپیوتر می‌تواند در زمینه فناوری اطلاعات، بخش‌های نرم افزار و سخت افزار، برنامه‌نویسی، راه‌اندازی وب سایت‌، امنیت شبکه و در نهایت تولید قطعات فعالیت داشته باشد.

 

معمولاً در رزومه‌های فنی و مهندسی، روال کار بر اساس اهمیت طرح‌ها، قابلیت اجرا، تحقق‌پذیری، سوابق کاری، عضویت در پروژه‌های تولیدی و در نهایت حضوری فعال در بخش عملی ارزیابی می‌شود. سطح علمی و آموخته‌های شما تأثیر زیادی در روند استخدام دارد. باید مقالات، پروژه‌های اجراشده و تحقیقات خود را با ذکر نمونه‌ها، طوری توصیف کنید که کارفرما را مجذوب کند.

 

سوابق شغلی

کلیه دوره‌هایی که به صورت کارورزی، آموزشی، مبتدی و حرفه‌ای در مراکز مختلف گذرانده‌اید، به ترتیب با نام مراکز و شرکت‌ها، باید درج شود. البته در این بخش مهم‌ترین آن‌ها را در اولویت قرار دهید به‌طوری که کارفرما به خواندن ادامه رزومه و فعالیت‌های دیگر شما ترغیب شود. برحسب علاقه می‌توانید این بخش را تغییر دهید و سوابق را از آخر به اول یا ذکر مهم‌ترین سمت‌ها، در ابتدای این بخش بنویسید. به یاد داشته باشید، از گزافه‌گویی و پرحجم کردن اطلاعات خودداری کنید. رتبه‌ها، امتیازات، افتخارات شغلی خود را دراین بخش تنظیم کنید.

 

مهارت‌ها

ین بخش مربوط به مهارت‌های کلاس‌های آزاد، موسسه‌ها و مراکز فنی است که معمولاً با اخذ گواهی‌نامه به‌پایان می‌رسند. افتخارات و تشویق‌ها، بورسیه‌های تحصیلی، عضویت در انجمن‌ها و هیئت‌های مختلف علمی و دانشگاهی و یا سازمان‌های خصوصی، حضور داوطلبانه در مراکز بین‌المللی و در نهایت فعالیت‌ها و علاقه‌مندی‌ها نیز از موارد این قسمت هستند.

 

حقوق و مزایا

طریقه نوشتن رزومه-معمولاً در رزومه و هنگامی ‌که کارجویان برای مشاغل مختلف معرفی می‌شوند، به ندرت درباره حقوق و مزایا بحث می‌شود، زیرا اولویت هر کارجوی متخصصی، اشتغال است و دریافت حقوق بر اساس میزان سوابق کاری، نوع مدرک تحصیلی، سمت و عناوین اخذ شده تغییر می‌کند. به یاد داشته باشید، هیچ‌گاه در رزومه درباره میزان حقوق پیشنهادی مطلبی ننویسید، کارفرما درباره میزان حقوق تصمیم می‌گیرد، هر شرکتی به جز رزومه و مصاحبه اولیه، فرم‌های قراردادی خویش را به کارجویان ارائه می‌دهد تا در آن جزئیات سوابق شغلی و تحصیلی مشخص شود، در انتهای این فرم‌ها عنوان مبلغ حقوق پیشنهادی ذکر شده است که کارجویان با توجه به شرایط و آگاهی از میزان کارکرد خود آن را تکمیل می‌کنند.

 

کلام آخر

هر رزومه، معرف یک متخصص و کارجوی متقاضی اشتغال است، رزومه‌ها نیز مانند افراد و شغل‌ها در طول دوره‌های مختلف تغییر می‌کنند، در ابتدای فعالیت، مهم نیست که کجا مشغول به کار می‌شوید و چقدر حقوق دریافت خواهید کرد، زیرا راه پر فراز و نشیبی را باید بپیمایید، اما نکته قابل توجه، معرفت، هویت، مهارت و تجربه‌ای است که در طول این سال‌ها به واسطه حضور در مشاغل و مکان‌های مختلف کسب می‌کنید

 
از کجا شروع کنم؟ - این قسمت: تولید پیراهن مبل

دانلود برنامه از کجا شروع کنم؟ درباره ایجاد اشتغال و راهنمای شروع و موفقیت در کسب و کار
راهنما:
سرمایه لازم جهت راه اندازی کارگاه تولید پیراهن مردانه حدود 30 میلیون تومان و درآمد ماهیانه تا X میلیون تومان


دانلود کنید

 
از کجا شروع کنم؟ - این قسمت: تولید و پرورش ماهی
دانلود برنامه از کجا شروع کنم؟ درباره ایجاد اشتغال و راهنمای شروع و موفقیت در کسب و کار
راهنما:
سرمایه لازم جهت راه اندازی کارگاه تولید و پرورش ماهی حدود 15 میلیون تومان و درآمد ماهیانه 1.5 میلیون تومان
 
از کجا شروع کنم؟ - این قسمت: تولید پیراهن مردانه

دانلود برنامه از کجا شروع کنم؟ درباره ایجاد اشتغال و راهنمای شروع و موفقیت در کسب و کار
راهنما:

سرمایه لازم جهت راه اندازی کارگاه تولید پیراهن مردانه حدود 10 میلیون تومان و درآمد ماهیانه تا 2 میلیون تومان


دانلود کنید

 
<< شروع < قبلی 1 2 3 4 5 6 بعدی > انتها >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
sabtenam-motakhasesin

sabtenam-karjoo

منوی اصلی

 

 

 

 

 

نشانی : قم/تقاطع عمار یاسر و آذر به سمت بازار جنب بانک تجارت مرکز/ ساختمان کاریابی سازندگی
تلفن : 37724222-025
Email : info@karyabisazandegi.ir
کليه حقوق اين پايگاه متعلق به karyabisazandegi.ir مي باشد.