telegram

جهت اتصال به کانال تلگرام مرکز کاریابی سازندگی استان قم و اطلاع لحظه ای از منتخب فرصت های شغلی روی آرم کاریابی(آرم فوق) کلیک نمایید.

جستجو در سایت


مشترک شوید

feed-image RSS
10 راه براي رضایت شغلی؛ درباره کارتان مثبت فکر کنید

10 راه براي رضایت شغلی؛ درباره کارتان مثبت فکر کنید

بر اساس اعلام مجله فورچیون در شرکت های گوگل، ژنتک و 100 شرکت برتر دنیا،کارفرما بهترین محیط کار را فراهم کرده است. به طوریکه کار کردن در شرکت گوگل بسیار لذت بخش است. غذای مجانی، مهندسانی که می توانند 20 درصد از زمان اداری را روی پروژه های شخصی کار کنند و محیط کاری که افکار خلاق را پرورش می دهد.
ادامه مطلب...
 
فرايند انتخاب شغل

فرايند انتخاب شغل

درعصر حاضر بشر امروزی برای برقراری رابطه و ایجاد شبکه ای مستحکم که زیربنای یک جامعه را تشکیل می دهد ، نیازمند فرصتی است که بتواند مهارتهایش را به نمایش گذارد . اما اگر چنین بستری برای وی مهیا نشود و به هرطریقی نتواند به آرمانهایش برسد سرخورده و افسرده می شود و جامعه از استعدادش بی بهره می ماند.
ادامه مطلب...
 
آشنایی با نحوه یافتن کارفرماها و نوشتن یک تقاضانامه مناسب
پس از نوشتن یک رزومه خوب باید آن را به دست کارفرمایان برسانید. اما چگونه می‌توان کارفرماهای مناسبی پیدا کرد؟ چطور می‌توانید شرکت‌ها، سازمان‌ها، کارگاه‌ها یا جاهایی را پیدا کنید که بخواهند شما را استخدام کنند؟ برای اینکار می‌توانید از راه‌های مختلف اقدام کنید که چند مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
پس از نوشتن یک رزومه خوب باید آن را به دست کارفرمایان برسانید. اما چگونه می‌توان کارفرماهای مناسبی پیدا کرد؟ چطور می‌توانید شرکت‌ها، سازمان‌ها، کارگاه‌ها یا جاهایی را پیدا کنید که بخواهند شما را استخدام کنند؟ برای اینکار می‌توانید از راه‌های مختلف اقدام کنید که چند مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
مشورت با افرادی که به کار مورد نظر شما مشغولند
یک راه این است با افرادی که به کار مورد نظر شما مشغولند مشورت کنید. بعنوان مثال اگر شما می‌خواهید بعنوان گرافیست مشغول بکار شوید مسلماٌ یک جوشکار یا یک پزشک نمی‌تواند کمکی به شما بکند. دوستان یا همکلاسی‌هایی که به کار مورد نظر اشتغال دارند، معلمان و استادانی که حرفۀ خود را نزد آن‌ها آموخته‌اید و افرادی از این دست می‌توانند بهترین مشورت‌ها را به شما بدهند و حتی ممکن است شما را به تعدادی از کارفرما‌ها معرفی کنند.
آگهی‌های استخدام را بخوانید
راه دیگر این است که از نشریات و روزنامه‌ها استفاده کنید و آگهی‌های استخدام را بخوانید. اگر در زمینه حرفه‌تان مجلات و نشریات تخصصی منتشر می‌شود آن‌ها را خریداری کرده و ببینید که آیا در آن‌ها آگهی استخدام هست یا نه. ممکن است در آن نشریات آگهی استخدامی چاپ شده باشد که بسیار به شغل مورد نظر شما نزدیک باشد. این نشریات می‌توانند منبع خوبی از آدرس‌ها و شماره تلفن‌های کارفرماهای مورد نظر شما باشند چون آن‌ها معمولاً در چنین نشریاتی آگهی می‌دهند و شما می‌توانید این اطلاعات را از آگهی‌های آن‌ها استخراج کنید.
جستجو در اینترنت
جستجو در اینترنت هم یکی دیگر از روش‌های یافتن کارفرماهای مناسب است. درحال حاضر سایت‌های کاریابی فارسی هم راه اندازی شده‌اند و در آن‌ها هم کارفرما‌ها آگهی استخدام می‌دهند و هم کارجویان شغل مورد نظر خود را همراه با اطلاعات مختصری از خود ارائه می‌کنند.
مراجعه به انجمن‌های تخصصی
اگر در زمینه شغل مورد نظر شما انجمن‌های تخصصی تاسیس شده باشند ممکن است این انجمن‌ها بتوانند به شما کمک کنند. حداقل فایده‌ای که مراجعه به این انجمن‌ها برای شما دارد این است که می‌توانید آدرس و تلفن شرکتهای عضو را از آن‌ها بگیرید. بعضی از آن‌ها هرسال سررسید یا تقویم‌های مختص خودشان را چاپ می‌کنند که معمولاٌ در آن‌ها نام، آدرس و تلفن اعضا قید می‌شود که اگر بتوانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید بسیار مفید خواهد بود. انجمن‌های فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هم می‌توانند به شما کمک کنند که هم با افرادی که در زمینه مورد نظر شما مشغولند آشنا شوید و ارتباطات خوبی پیدا کنید و هم ممکن است کارفرما‌ها از این انجمن‌ها درخواست معرفی داوطلبان کار را بکنند که در آن صورت می‌توانید اقدام به فرستادن رزومه برای آن‌ها کنید.
بعضی از کارفرمایان آگهی‌های استخدام خود را در تابلوهای اعلانات مراکز آموزشی قرار می‌دهند یا از آن‌ها می‌خواهند افرادی را به آن‌ها معرفی کنند. استفاده از این روش بخصوص برای افرادی که تجربه عملی زیاد ندارند و تازه کار هستند مفید است. پس اگر تجربۀ چندانی ندارید می‌توانید مراجعه به آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی را هم امتحان کنید.
شرکت‌ها و مراکز کاریابی
شرکت‌ها و مراکز کاریابی گزینۀ دیگری برای کارجویان هستند. آدرس این مراکز را می‌توان از وزارت کار- وزارت تعاون- شهرداری‌ها و نشریاتی مانند کتاب اول بدست آورد. چنانچه در این مراکز ثبت نام کنید امکان یافتن کار هست. این مراکز می‌توانند شما را به کارفرما‌ها معرفی کنند. شما باید با ارائه رزومه و انجام یک مصاحبه حرفه‌ای کارفرما را متقاعد کنید فرد مورد نظر او هستید. پس باید کاملاٌ برای مصاحبه استخدامی آماده باشید.
بازار کار پنهان
درصد بالایی از فرصتهای شغلی هیچوقت آگهی نمی‌شوند و به اطلاع عموم نمی‌رسند. بسیاری از کارفرمایان ترجیح می‌دهند فردی را که یک دوست یا همکار معرفی کرده به مصاحبه دعوت کنند. بنابراین بخش بزرگی از بازار کار از دید عموم پنهان است. چگونه می‌توان به این بازار دست یافت؟ روش اول که در این مقاله ذکر شد درواقع همین کار را انجام می‌دهد. صحبت کردن با افرادی که به شغل مورد نظر شما مشغولند یا در شغل مشابه یا مرتبط با آن کار می‌کنند می‌تواند دسترسی شما را به بازار پنهان کار فراهم کند و فرصت‌هایی را در اختیار شما قرار دهد که از هیچ طریق دیگری نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.
مراجعه به شرکت‌ها و کارفرما‌ها و دادن تقاضای کار هم راه دیگری برای یافتن شغل دلخواه است که آن را بطور جداگانه در یک مقالۀ دیگر توضیح خواهیم داد.
اگر واقعأ مصمم هستید شغل خوبی داشته باشید باید با تلاش و پشتکار رزومۀ خود را بدست کارفرماهای هرچه بیشتری برسانید. از تمام روش‌های ذکرشده در این مقاله استفاده کنید و با صبر و حوصله و پشتکار ادامه دهید. مطمئن باشید موفق خواهید بود.
چگونه یک تقاضانامه خوب بنویسیم؟
اما پس از نوشتن رزومه و پیدا کردن کارفرماهای مناسب کارجویان باید تقاضانامه و روش نوشتن آشنایی داشته باشند.
تقاضانامه چیست؟ تقاضانامه نامه‌ای است که شما به شرکت‌ها یا سازمانهای مورد نظرتان می‌نویسید و به آن‌ها پیشنهاد ارائه کار یا خدمات می‌نمائید. توجه داشته باشید که سازمان یا کارفرمای مورد نظر برای کار آگهی نداده است و شما هم تقاضای کار نمی‌کنید بلکه پیشنهاد ارائه خدمات می‌کنید. با این روش و با این برخورد یک حرفه‌ای بنظر می‌آئید و احترام کارفرما را جلب می‌کنید. در نتیجه اگر کارفرما یک پست خالی داشته باشد احتمال اینکه آن را به شما بدهد بیشتر می‌شود. افراد زیادی با استفاده از این روش در یکی از شرکتهای دلخواه‌شان شغل مناسبی پیدا می‌کنند.
تقاضانامه را چگونه باید نوشت؟
در قسمت اول باید خودتان را مختصر معرفی کنید. ویژگی اصلی این قسمت این است که باید علاقۀ خواننده را به خواندن ادامه نامه جلب کند. این قسمت باید خطاب به فردی باشد که در مورد استخدام شما تصمیم خواهد گرفت. اگر بتوانید نام مسئول استخدام را پیدا کنید و نامه را خطاب به او بنویسید بسیار بهتر است زیرا نامه حالت شخصی تری پیدا می‌کند و احتمال اینکه تا آخر خوانده شود زیاد است. برای پیدا کردن نام مسئول می‌توانید از روش‌های ذکر شده در مقاله پیدا کردن کارفرمایان استفاده کنید یا حتی می‌توانید با تلفن نام فرد مسئول را از منشی شرکت بپرسید.
به هرحال سعی کنید این بخش را کوتاه و واضح بنویسید. از تعریف و تمجید بیجا (تملق) بپرهیزید، از خودتان تعریف نکنید یا مشکلات شرکت را مطرح نکنید.
در قسمت دوم نامه جزئیاتی را در مورد خودتان بازگو کنید که خواننده تمایل پیداکند با شما ملاقات کند.
بیاد داشته باشید هدف از نوشتن تقاضانامه این است که کارفرما قرار ملاقاتی با شما ترتیب دهد. سپس می‌توانید کمی در مورد عملکرد‌ها و دست آوردهای خود توضیح دهید، البته مختصر و از خواننده بخواهید اطلاعات بیشتر را در رزومه شما که به پیوست نامه است بیابد.
در انتها مؤدبانه نامه را به پایان برسانید. از خواهش و تمنا کردن برای استخدام شدن جداً پرهیز کنید و خود را در موضع پائین‌تر و ضعیف‌تر قرار ندهید.
اگر کارفرما پس از خواندن نامه شما احساس کند شما یک فرد حرفه‌ای و با اعتماد به نفس بالا هستید که ناشی از تجربیات و توانمندیهای باارزش بوده و لایق یک شغل خوب است، مطمئناً خواهد خواست با شما ملاقاتی داشته باشد. در این جلسه ملاقات و در واقع مصاحبه است که شما می‌توانید او را قانع کنید فرد مناسبی برای سازمان او هستید.
پس از تهیه نامه آن را تایپ کرده و روی یک کاغذ مرغوب پرینت بگیرید. رزومه خود را ضمیمه آن کنید و حالا باید ترتیبی دهید که نامه بدست شخص مورد نظر برسد. در صورت پست کردن نامه می‌توانید روی پاکت نام شخص موردنظر را بنویسید مثلاً لطفاً آقای.... ملاحظه فرمایند. یا لطفاً برسد بدست خانم...
حتی می‌توانید خودتان شخصاً نامه را به شرکت مورد نظر تحویل دهید. در اینجا یک نمونه تقاضا نامه را می‌بینیم.
جناب آقای مهندس.... احتراماً اینجانب.... دارای مدرک کار‌شناسی ارشد معماری و شهرسازی از دانشگاه... هستم. بنده متوجه شده‌ام که شرکت شما بصورت تخصصی درزمینه شهرسازی فعالیت می‌کند و فکر می‌کنم با توجه به سوابق اینجانب در رشته شهرسازی، بتوانیم با هم همکاری داشته باشیم. اینجانب در طی... سال سابقه کاری در تهیه.... طرح جامع و... طرح تفصیلی شهری همکاری کرده‌ام و تعداد زیادی پروژه‌های شهرسازی را انجام داده‌ام که توضیحات کامل‌تر را می‌توانید در رزومه اینجانب که به پیوست می‌باشد، ملاحظه فرمائید.
خوشحال می‌شوم که حضوراً با شما ملاقات کنم و در مورد زمینه‌هایی که در آن امکان همکاری هست گفتگو کنیم.
آدرس و شماره تماس اینجانب در رزومه به پیوست می‌باشد.
با تشکر و احترام....
همانطور که دیدید این نامه کوتاه است و خواندن آن وقت زیادی از مسؤل مربوطه نمی‌گیرد و در ضمن خیلی هم خشک و رسمی نیست. در نامه به رزومه اشاره و ارجاع داده شده است که همین امر باعث می‌شود خواننده نگاهی هم به رزومه بیاندازد و در صورتی که آن را هم به صورت خوب و حرفه‌ای تهیه کرده باشید آن را هم مطالعه خواهد کرد. در نتیجه شما به هدف خود که معرفی خودتان به یک کارفرمای احتمالی است رسیده‌اید.
استفاده از تقاضانامه یکی از مؤثر‌ترین روشهای یافتن شغل دلخواه است. شما می‌توانید با تمرین تقاضانامه‌های خوبی بنویسید. چنانچه از این روش به خوبی و درست استفاده کنید، می‌توانید به موفقیت در یافتن شغل دلخواه‌تان امیدوار باشید.
پس از نوشتن یک رزومه خوب باید آن را به دست کارفرمایان برسانید. اما چگونه می‌توان کارفرماهای مناسبی پیدا کرد؟ چطور می‌توانید شرکت‌ها، سازمان‌ها، کارگاه‌ها یا جاهایی را پیدا کنید که بخواهند شما را استخدام کنند؟ برای اینکار می‌توانید از راه‌های مختلف اقدام کنید که چند مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
ادامه مطلب...
 
چگونه يك رزومه جالب توجه بنويسيد
رزومه چيست؟ رزومه مشخصات و سوابق حرفه اي شماست. هدف رزومه اين است كه كارفرما با مطالعه آن (سوابق شغلي داوطلبان استخدام) متوجه شود آنها از چه مهارتهايي برخوردار هستند، چه تجربياتي دارند، چه نوع كارهايي را انجام داده اند و از نظر علمي و عملي در چه سطحي هستند. البته يك كارفرماي دقيق مي تواند اطلاعات بيشتري را در مورد رفتارهاي كاري شما درك كند. بنابراين رزومه مهمترين وسيلۀ كاريابي شماست و هر چه آن را بهتر و حرفه اي تر تهيه كنيد امكان دست يافتن به شغل دلخواهتان بيشتر ميشود.
رزومه چيست؟ رزومه مشخصات و سوابق حرفه اي شماست. هدف رزومه اين است كه كارفرما با مطالعه آن (سوابق شغلي داوطلبان استخدام) متوجه شود آنها از چه مهارتهايي برخوردار هستند، چه تجربياتي دارند، چه نوع كارهايي را انجام داده اند و از نظر علمي و عملي در چه سطحي هستند. البته يك كارفرماي دقيق مي تواند اطلاعات بيشتري را در مورد رفتارهاي كاري شما درك كند. بنابراين رزومه مهمترين وسيلۀ كاريابي شماست و هر چه آن را بهتر و حرفه اي تر تهيه كنيد امكان دست يافتن به شغل دلخواهتان بيشتر ميشود.
معرفي بخشهاي رزومه
يك رزومه از چندين بخش مختلف تشكيل مي شود.
بخش اول اختصاص به معرفي و بيان مشخصات داوطلب دارد. مواردي مثل مشخصات شناسنامه اي، نام و نام خانوادگي، تاريخ تولد يا سن، تلفن و آدرس جزء ضروريات اين بخش هستند.
1-    بخش دوم شامل تحصيلات شماست. در اين بخش مدارك تحصيلي و تحصيلات تكميلي را عنوان مي كنيد. هدف از اين اطلاعات اين است كه كارفرما مطلع شود تا چه مقطعي و در چه رشته اي تحصيل كرده ايد. تحصيلات تكميلي، دوره هاي مختلف، سمينارهاي مرتبط را هم بايد در همين بخش ذكر كنيد تا كارفرما بتواند بنيه و سطح علمي شما را برآورد كند. از پشت سر هم چيدن تعداد زيادي مدارك مرتبط و غير مرتبط خودداري كنيد. واضح است كه اگر كسي مدرك كارشناسي داشته باشد ديپلم هم دارد. همچنين لازم نيست تمام كلاس­هايي را كه رفته­ايد ذكر كنيد. بعضي افراد روي اين بخش تاكيد بسيار دارند و آن را با حداكثر جزييات مي­نويسند. اما براي كارفرمايان آنچه مهم است اين است كه شما عملاً چه مي­توانيد بكنيد و تجربه عملي شما چقدر است .اگر لازم باشد مي توانيد مدارك مختلف را در ضميمه رزومه بياوريد.
ميزان آشنايي خود با زبانهاي خارجي را هم ذكر كنيد. با چه زبانهايي آشنا هستيد و تا چه حد؟ مثلاٌ آيا توانايي شما محدود به خواندن متون فني يا تخصصي مربوط به شغلتان است يا تسلط به مكالمه و درك مطلب هم داريد؟ آيا مي توانيد يك قرارداد را به زبان مورد نظر تنظيم كنيد؟ يا يك مذاكره تجاري را انجام دهيد؟ چنانچه در كشوري كه به آن زبان صحبت مي­كنند اقامت داشته ايد مدت آن را هم ذكر كنيد.
چنانچه اطلاعاتي كه در مورد آشنايي با زبانهاي خارجي مي دهيد زياد باشند مي توانيد آنها را تحت يك عنوان يا بخش جداگانه (مثلاٌ آشنايي با زبانهاي خارجي) قيد كنيد.
بخش بعدي وضعيت نظام وظيفه است كه مشخص كردن آن براي آقايان ضروري است. اطلاعات اين بخش مختصر است و شامل سال پايان خدمت يا نوع معافيت (كفالت، پزشكي،...) است. تجارب حرفه اي مهمترين بخش از رزومه است.آنچه براي كارفرما مهم است اين است كه افرادي را انتخاب كند كه از پس كار بر­مي­آيند و مي توانند براي مجموعه تحت مديريت او مفيد واقع شوند. بنابراين بسيار مهم است تجربيات برجسته خود را بصورت خلاصه و به صورتي بيان كنيد كه كارفرما مايل باشد با شما ملاقات و مصاحبه كند.
چگونه بايد اين بخش مهم را تدوين كنيم كه اثربخش باشد؟
يكي از مهمترين نكات نوشتن رزومه بخصوص بخش تجربيات حرفه اي اين است كه مطالب را با ذكر مثال ها و نمونه ها بصورت مشخص با اعداد و ارقام قابل بررسي بنويسيم. مثلاٌ چنانچه شما مدير يك پروژه بزرگ بوديد و توانسته ايد اين پروژه را با سرعت و كيفيت بالا با حداقل هزينه انجام دهيد، در بخش تجارب حرفه اي ننويسيد مديريت پروژه .... كه يكي از بزرگترين پروژه هاي ... است و انجام آن با حداقل هزينه و حداكثر كيفيت و سرعت. در عوض با آوردن اطلاعات دقيق درك درستي از كاري كه كرده ايد به خواننده رزومه بدهيد. مثلاٌ مديريت پروژه .... براي انجام اين پروژهx ريال هزينه و y روز زمان برآورد شده بود كه توانستم پروژه را با 5% هزينه كمتر و z روز زودتر از موعد، بدون اشكال و با كيفيت مورد نظر تحول دهم.
روشهاي ذكر تجارب حرفه اي
براي ذكر تجارب حرفه اي چندين روش وجود دارد:
1-    به ترتيب زماني از زمان شروع به كار تا بحال: در اين روش شركتها و سازمانهايي را كه در آنها كار كرده ايد به ترتيب تاريخ از ابتدا تا بحال ذكر كنيد. لازم است علاوه بر نام شركت، مدت اشتغال به كار و پست با مسئوليتي را كه بعهده داشته ايد بيان كنيد.
2-    به ترتيب زماني از زمان حال به گذشته: مثل مورد بالاست اما ذكر تجارب از زمان حال شروع و به گذشته ختم مي شود.
3-    روش تجارب مرتبط
در اين روش تجارب مختلف يا شغل هايي را كه داشته ايد در رزومه ذكر كرده و براي هريك توضيحاتي ارائه دهيد. حسن اين روش اين است كه ميتوانيد يك تجربه ناموفق يا مشاغلي را كه با درخواست فعلي شما همخواني و ارتباط ندارند را حذف كنيد. همانطور كه گفتيم سعي كنيد با ارائه آمار، اعداد، ارقام و مداركي كه ضميمۀ رزومۀ خود مي كنيد به كارفرما نشان دهيد فردي هستيد با تجربه و علم كافي و مي توانيد كار مورد نظر را با بهترين كيفيت انجام دهيد.
اگر تازه كار هستيد يا سوابق شغلي قابل توجه نداريد، باز هم مي توانيد رزومه داشته باشيد. كمي فكر كنيد. حتمأ مهارتها يا تجاربي داريد كه با اينكه شغل شما نبوده اند اما مي توانند قابليت هاي شما را نشان دهند. به عنوان مثال بعهده داشتن سرپرستي يك گروه در حين انجام خدمت نظام وظيفه يا در دوران تحصيل مي تواند نشاندهنده توانايي مديريت شما باشد يا مثلاٌ اگر گرافيست هستيد مي توانيد چند نمونه پوستر و آگهي و كارت ويزيت طراحي كنيد و آنها را روي CD كپي كرده يا پرينت رنگي با كيفيت خوب بگيريد و بعنوان نمونه كار ضميمه رزومه كنيد.
چند نكته:
1-    ظاهر رزومه بايد تميز و مرتب باشد. از كاغذ خوب استفاده كنيد. رزومه را تايپ كرده و پرينت كنيد يا از فتوكپي هاي با كيفيت استفاده كنيد.
2-    از دادن توضيحات مفصل بپرهيزيد- رزومه بايد مختصر و مفيد باشد. اگر لازم است مدارك يا مستنداتي ارائه دهيد آنها را به رزومه پيوست كنيد.
3-    هدف شما از نوشتن رزومه اين است كه كارفرما مايل باشد با شما مصاحبه كند. در مصاحبه است كه بايد او را قانع كنيد شما فرد مناسبي براي تصدي شغل مورد نظر هستيد. پس براي ارائه يك رزومۀ تميز و مرتب و مفيد تلاش كنيد و به اندازه كافي وقت صرف كنيد.
4-    واقع بين باشيد. نه از خودتان تعريف كنيد و نه شكسته نفسي كنيد. آنچه را كه قادر به انجام آن هستيد بيان كنيد نه بيشتر و نه كمتر.
5-    سعي كنيد خود را بجاي كارفرما بگذاريد، اگر شما مي خواستيد كسي را استخدام كنيد به چه نكاتي توجه مي كرديد؟
6-    سعي كنيد با مطالعه و تحقيق روشهاي عملي يافتن شغل، تكنيك­هاي رزومه نويسي، مصاحبه هاي استخدامي و غيره را بياموزيد. با اينكار يك قدم از رقباي خود كه بدون مطالعه و آمادگي در جستجوي شغل هستند جلو مي افتيد.
رزومه چيست؟ رزومه مشخصات و سوابق حرفه اي شماست. هدف رزومه اين است كه كارفرما با مطالعه آن (سوابق شغلي داوطلبان استخدام) متوجه شود آنها از چه مهارتهايي برخوردار هستند، چه تجربياتي دارند، چه نوع كارهايي را انجام داده اند و از نظر علمي و عملي در چه سطحي هستند. البته يك كارفرماي دقيق مي تواند اطلاعات بيشتري را در مورد رفتارهاي كاري شما درك كند. بنابراين رزومه مهمترين وسيلۀ كاريابي شماست و هر چه آن را بهتر و حرفه اي تر تهيه كنيد امكان دست يافتن به شغل دلخواهتان بيشتر ميشود.
رزومه چيست؟ رزومه مشخصات و سوابق حرفه اي شماست. هدف رزومه اين است كه كارفرما با مطالعه آن (سوابق شغلي داوطلبان استخدام) متوجه شود آنها از چه مهارتهايي برخوردار هستند، چه تجربياتي دارند، چه نوع كارهايي را انجام داده اند و از نظر علمي و عملي در چه سطحي هستند. البته يك كارفرماي دقيق مي تواند اطلاعات بيشتري را در مورد رفتارهاي كاري شما درك كند. بنابراين رزومه مهمترين وسيلۀ كاريابي شماست و هر چه آن را بهتر و حرفه اي تر تهيه كنيد امكان دست يافتن به شغل دلخواهتان بيشتر ميشود.
ادامه مطلب...
 
دلایل فرسودگی شغلی

دلایل فرسودگی شغلی

آیا احساس می‌کنید هنگامی که در محل کار خود هستید، کار بی‌هدفی را دنبال می‌کنید؟ آیا احساس خستگی مفرط می‌کنید؟ حس می‌کنید حوصله ندارید فردا هم سرکار بیایید؟ اگر این افکار و احساسات را تجربه می‌کنید، در حال کشمکش با فرسودگی شغلی هستید که این احساس، رغبت و اشتیاق شما به کارتان را تا جایی کاهش می‌دهد که چشمه انگیزه‌تان خشک می‌شود. در واقع مهارت‌ها و دانش شما آسیبی ندیده، اما علاقه و رغبت شما به کارتان کاهش یافته است.
ادامه مطلب...
 
چگونه مي‌‌توانم شغل خوبي بدست بياورم؟

چگونه مي‌‌توانم شغل خوبي بدست بياورم؟

چگونه مي‌‌توانم در جاي خوبي استخدام شوم؟ چگونه مي‌‌توانم....؟ اينها سؤالاتي است كه كارجويان همي‌شه از خود مي‌ پرسند زيرا همه مايلند كاري خوب با درآمد مناسب داشته باشند. ما پاسخ اين سؤالات را خواهيم داد و روش هاي عملي پيدا كردن شغل دلخواهتان را به شما خواهيم آموخت. اما شما هم بايد حوصله كنيد و با صبر با ما همراه شويد. مطمئن هستيم شما مي‌ توانيد با بكارگيري صحيح اين روش ها و با داشتن پشتكار به هدف خود كه پيدا كردن يك كار خوب است برسيد. پس بيائيد شروع كنيم.
ادامه مطلب...
 
<< شروع < قبلی 1 2 3 4 5 6 بعدی > انتها >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
sabtenam-motakhasesin

sabtenam-karjoo

منوی اصلی

 

 

 

 

 

نشانی : قم/تقاطع عمار یاسر و آذر به سمت بازار جنب بانک تجارت مرکز/ ساختمان کاریابی سازندگی
تلفن : 37724222-025
Email : info@karyabisazandegi.ir
کليه حقوق اين پايگاه متعلق به karyabisazandegi.ir مي باشد.